Укравтодор щорічно замовляє моніторинг у «Дорожнього контролю якості»

Державне агентство автомобільних доріг України 7 квітня допустив до аукціону два власні підприємства, чиї документи не відповідають вимогам самого замовника. Про це повідомляється в системі «Прозорро».

Послуги моніторингу за станом автомобільних доріг та якістю дорожніх робіт  Укравтодор щорічно замовляє своєму держпідприємству «Науково-технічний центр «Дорожній контроль якості».

Важливість цього тендеру полягає у тому, що Укравтодор проводить оплату за виконані ремонти доріг тільки після отримання позитивних висновків від «ДорКонЯку». Якщо підрядник з якихось причин не отримує цей висновок – то не отримає гроші за виконані роботи. Вказане підтверджується дорученням голови Укравтодору 2018-2019 років, копії яких є у розпорядженні “Наших грошей”:

 

 

При цьому вартість підрядів зростає: у 2017 році центру дали 3,95 млн грн (розіграно з Національним транспортним університетом), у 2018 році – 29,76 млн грн (розіграно з ПД «ДДНДІ імені М.П.Шульгіна»), у 2019 році – 24,00 млн грн (розіграно з ПД «ДДНДІ імені М.П.Шульгіна»). За даними «Є-дата», з 2018 року Укравтодор перерахував ДорКонЯку 65,10 млн грн.

На 2020 рік Укравтодор вирішив втричі збільшити видатки на цей моніторинг до 72 млн грн і разом з цим зробив значно жорсткішими вимоги до учасників. Вимоги стали настільки жорсткими, що згідно аналізу експертів «Ліги антитрасту» їм не задовольнив інститут ім. Шульгіна, який знову був єдиним конкурентом фаворита Укравтодору на відкритих торгах. Відтак замовник мав відхилити одного з двох учасників і відмінити тендер, а не допускати їх до аукціону, призначеного на  13 квітня о 13-25.

Після публікації цієї інформації Укравтодор таки провів аукціон. «ДорКонЯк» і інститут Шульгіна зробили стартові пропозиції відповідно 71,97 млн грн і 72,03 млн грн з різницею між собою 0,04% і не знижували їх ні на копійку під час торгів. В результаті такої «конкуренції» на аукціоні переміг традиційний підрядник Укравтодору з пропозицією, що лише на 0,08% менша від очікуваної вартості торгів.

На підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт учасники мали подати договори за попередні три роки у розмірі 30% від вартості предмета закупівлі, тобто на 21,61 млн грн. Інститут Шульгіна надав копії договорів на суму 21,78 млн грн. Однак виявилось, що частина цих договорів не відповідала вимогам Укравтодору до «аналогічного договору». Наприклад, інститут надав копію договору на науковий супровід проектування вартістю 240 тис грн, який не підходив вимогам замовника. І таких непідходящих договорів виявилось чотири (п.4, п.7, п.24, п.56) на суму 0,83 млн грн. Без урахування цих угод в пропозиції інституту Шульгіна підтверджений аналогічний досвід становив лише 20,96 млн грн, що менше від вищенаведеної вимоги замовника 21,61 млн грн.

Також інститут не надав усіх документів, що підтверджують чинність договору оренди пересувної лабораторії до кінця строку надання послуг.

Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» пов’язана особа – особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак, зокрема:  юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі.

ДП «НТЦ «Дорожній контроль якості» і ДП «ДерждорНДІ ім Шульгіна» відповідають ознакам пов’язаності, оскільки їх засновником є Укравтодор.

У свою чергу ініціатива із прозорості інфраструктури CoST розробила зміни до тендерної документації, які можуть зменшити ризики неефективного витрачання державних коштів.

Пропонується до переліку аналогічних договорів додати договори щодо проведення технічного нагляду за будівництвом і ремонтом автомобільних доріг, які Укравтодор від початку з не зрозумілих причин не включив. Хоча це дозволило б взяти участь у торгах і іншим кваліфікованим учасникам ринку. У положеннях договору з переможцем тендеру пропонується додати його відповідальність за результати надання послуг, особливо при виявленні руйнувань та дефектів на відремонтованих ділянках доріг.

В ТД також пропонується внести вимогу щодо недопущення конфлікту інтересів між потенційним виконавцем послуг з контролю якості та замовниками і виконавцями робіт на дорогах.

По материалам:  nashigroshi.org