Чим відрізняється хороший SMM від поганого

Фахівці на прикладах пояснюють різницю між хорошим і поганим підрядником і розповідають, на які послуги Діджитал агентств звернути увагу, щоб побачити різницю між ними?

У сучасному Діджитал-просторі майже кожен бізнес прагне опинитися в соцмережах. Одні клієнти розглядають це як комплексний майданчик для комунікації та презентації УТП свого продукту, тому наймають професіоналів або звертаються в відомі SMM агентства. Інші ж досі сприймають SMM як щось, з чим впорається і новачок-фрілансер і бухгалтер за сумісництвом. А якщо в процесі бізнес не досягає результатів –– власники ставлять хрест на соціальних мережах.

Згідно з даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в Україні працює 22 digital-агентства, включаючи  Sasquatch Digital. З урахуванням тих, які не входять до ВРК (ще близько 20 профільних і 30 непрофільних, для яких SMM не є ключовою компетенцією), в сумі отримуємо близько 70 гравців ринку. Бачимо, що агентств багато, але як зрозуміти, хто хороший, а хто ні?

Розповідаємо, якими ж характеристиками повинен відрізнятися якісний SMM від посереднього.

Дизайн

Якісний дизайн -– must have для соцмереж, оскільки це те, на що в першу чергу зверне увагу ваша аудиторія. Якщо віжуалом об’єднані спільною ідеєю, виконані в єдиному стилі та викликають бажання ними ділитися, ви потрапили в точку. Ефективний SMM-менеджер завжди простежить, щоб кавер на Facebook був актуальним, зображення в Instagram НЕ з’їхали, а логотипи для аватарки були в правильному вирішенні.

Якщо ви думаєте, що дизайнери більше не користуються графічним редактором Paint, то помиляєтеся. Час від часу в стрічці можна помітити порожні сторінки стічними фотографіями в постах і підписами від руки, які відразу ж йдуть на промо. Інше питання, наскільки такий бюджетний SMM виправдає очікування власника.

Ще одне спірне питання -– оригінальність контенту. Топові Діджитал агентства Києва, які вкладають час і гроші в фотоконтентом і підтримують ідею хорошим продакшном –- отримують більше уваги, залучення і підписників. Але іноді специфіка бізнесу передбачає тільки використання фотостоків (наприклад, потрібна велика кількість зображень з дітьми, а проводити зйомки недоцільно). В такому випадку теж можна успішно інтегрувати продукт і основні цінності бренду в зображення, наприклад, як зі шведською маркою підгузників Libero.

Комплексне оформлення

Коли клієнт потрапляє до вас на сторінку, він повинен відразу зрозуміти, хто ви, чим займаєтеся, де перебуваєте і як скористатися вашими послугами. Якщо ви агентство і надаєте послуги SMM просування, напишіть про це на своїй сторінці, адже часто клієнти шукають підрядника по-сусідству.

Ви можете ідеально знати свій продукт як власник, але для користувача це буде не настільки очевидно. Тому подивіться на опис сторінки вашої компанії очима випадкового відвідувача, додайте повний опис, посилання на сайт, контакти, розкажіть про себе і вкажіть геолокацію. Це ж принцип відноситься і до сторінок клієнтів.

Ситуативи

Якщо інститут кольору Pantone визначився з головним відтінком 2020 року Classic Blue, фільм «Паразити» отримав «Оскар», а Меркурій став ретроградним, ваша аудиторія повинна дізнатися про це першою, якщо, звичайно, це доречно. Після 5 переглянуті жарти «за мотивами» користувач втомиться від новини та перестане її сприймати, тому гарне SMM агентство має стежити за порядком денним і бути готовим відразу ж підготувати «гарячий» віжуал.

Сучасні формати і тренди

Використання галереї 360 у 2020 році прирівнюється до розсилки вітальних листівок з Однокласників до свят. Впроваджуйте тренди самостійно. Наприклад, аудиторія Instagram звикла до вебінарам, а Челлендж за участю блогерів на TikTok набирають мільйонні охоплення. Популярні активації в сторіз і AR-маски. Використання цих інструментів і механік відрізняє агентства з високою digital-експертизою від звичайних агентств.

Недбалість і помилки

З’їхав текст в Instagram через відсутність невидимих ​​прогалин, друкарські помилки, «е» замість «ё», не скорочений або неактивні посилання в постах і квадратні фотографії для Сторіс –– все це свідчить про неуважність виконавця. Не економте на перекладачах і коректорах для ваших текстів і не намагайтеся закрити всі соцмережі одним форматом зображення. Навіть незначні помилки можуть негативно вплинути на сприйняття бренду в цілому. Те ж саме можна сказати й про візуальний контент: фахівець завжди стежить за розмірами логотипу та відповідністю кольорів брендбуку.

Конкурси та активації

Перед запуском будь-якої активації потрібно зрозуміти, з якою метою це робиться і на яку аудиторію розрахована. Наприклад, якщо магазин техніки розігрує останню модель iPhone або іншого флагмана, це нормально, оскільки входить в інтереси цільової аудиторії. Але коли цим займаються непрофільні бізнеси, наприклад, кав’ярні, продуктові супермаркети, магазини іграшок, декору і т.д., вони ризикують привести на свою сторінку велика кількість призоловів, які не цікавляться продукцією самої компанії. Після розіграшу призу буде спостерігатися значний відтік абонентів до 500% від нової аудиторії, а що залишилися будуть неактивними, що зіпсує статистику. Якщо ж вам пропонують giveaway або накрутку (про це нижче), гарантують на старті кількість лідів, обіцяють швидке зростання продажів –– навіть не розглядайте такі агентства.

Таргетована реклама та аналітика

Якщо запускати рекламу на широку аудиторію без поділу по демографії та плейсмент, можна отримати дешеві охоплення і злиті бюджети, а ще негатив від нецільової аудиторії. Професійного SMM-фахівця потрібно завжди мати під рукою правильні розміри банерів для кожної з соцмереж, розуміти, хто цільова аудиторія конкретного продукту і які завдання стоять перед рекламою. А ще якісний SMM без гарної аналітики не вийде, тому потрібно тестувати різні стратегії й постійно аналізувати отримані результати для оптимізації кампаній. Також треба запитати у вашого підрядника, якими інструментами він користується, припускають чи послуги настройку «пікселя» Facebook на сайті, тестування індивідуалізованих і lookalike-аудиторій, запускав він ретаргетінг і чи може похвалитися конкретними результатами. Адже якщо обмежитися тільки просуванням постів на охоплення, реклама буде мати дуже поверховий ефект.

Модерація коментарів і особистих повідомлень

Лояльність клієнта підтримується тим, наскільки легко можна встановити контакт з брендом і розв’язувати свою проблему. Аудиторія більш ймовірно піде розв’язувати питання в коментарі або приватні повідомлення, оскільки не потрібно висіти на лінії контакт-центру і спілкуватися з операторами. Але якщо в послуги SMM агентства не закладена оперативна модерація, негатив, подібно снігової грудки, буде накопичуватися і викликати відторгнення навіть у задоволених клієнтів. Подбайте про свою репутацію заздалегідь, передбачте кількох модераторів, встановіть максимальний час відповіді на питання і продумайте найпоширеніші ситуації, через які люди можуть писати. Головне –– показати передплатнику, що його почули.

Отже, якщо послуги SMM агентства включають роботу фахівців, які:

  • неуважні до деталей;
  • допускають помилки;
  • не стежать за трендами;
  • не пропонує нових ідей;
  • не дають результатів по таргетированій рекламі;
  • не працюють з модерацією;

Це свідчить про погане SMM і негативно вплине на бізнес в цілому.Якщо ж ви ведете соціальні мережі самі та помічаєте, що деякі завдання можна робити краще, вам потрібно поміняти підхід або ж делегувати роботу професіоналам. Тільки при комплексному підході й роботі з хорошим підрядником у вас вийде якісний SMM.